Tantargy

Data

Official data in SubjectManager for the following academic year: 2024-2025

Course director

  • Botz Lajos

    egyetemi tanár,
    Department of Pharmaceutics and University Pharmacy

Number of hours/semester

Lectures: 12 hours

Practices: 10 hours

Seminars: 6 hours

Total of: 28 hours

Subject data

  • Code of subject: OGF-GYK-T
  • 2 Credit
  • Gyógyszerész
  • Fakultatív module
  • Őszi
Prerequisites:

haven't

Course headcount limitations

min. 5 people – max. 15 people

Topic

A hallgatók felkészítése az egészségkommunikáció egyik leghatékonyabb eszközének, a médiának az alkalmazására. Ismerjék meg a médiumok működési mechanizmusát, legyenek eszközeik annak elérésére, hogy a sajtó partnerük legyen.

Sajátítsák el a sajtómegjelenés alapelveit.

Lectures

  • 1. Tömegkommunikáció. Manipulál-e a média? Médiahatás Interneten, nyomtatott és elektronikus felületen, sajtóban. - Hagené Sipos Erika
  • 2. A tájékoztatást, módszerválasztást befolyásoló tényezők. Célcsoport. Befogadás. - Hagené Sipos Erika
  • 3. Cikkek, hírek online felületen. A cikkírás szabályai. 5 másodperces szabály! - Hagené Sipos Erika
  • 4. Médiaműfajok (hír, tudósítás, riport, interjú). Próbainterjúk készítése. - Hagené Sipos Erika
  • 5. Milyen tulajdonságokkal rendelkezzen egy gyógyszerész? Bizalom. Kegyes hazugság. Hazug mozdulatok. - Hagené Sipos Erika
  • 6. Az etikus betegellátás. Milyen marketing eszközei vannak egy gyógyszerésznek? - Hagené Sipos Erika
  • 7. Médiapiac. Szponzorálás, mint közvetett reklám. CSR. Az on-line felület reklámeszközei Pull és Push marketing. - Hagené Sipos Erika
  • 8. Gyógyszerreklám pszichológiai alapjai. Verbális manipulációs technikák a reklámban. Reklámköltség-határ a csillagos ég. Televíziós nézettség mérése. - Hagené Sipos Erika
  • 9. Szelektálási elvek. Hírválasztás, hírérték. - Hagené Sipos Erika
  • 10. Gyógyszerész online felületen. Közösségi média Facebook, Instagram... - Hagené Sipos Erika
  • 11. Meghívó és sajtótájékoztató - Hagené Sipos Erika
  • 12. A drón és használatának szabályai - Hagené Sipos Erika

Practices

  • 1. Az online felület, rádió és a tv jellemzői - Hagené Sipos Erika
  • 2. Előkészületek, felvétel. Médiaelemzés - Hagené Sipos Erika
  • 3. Egészségnevelő cikk prezentációk, értékelések - Hagené Sipos Erika
  • 4. A vitapartner, más véleménnyel rendelkező személy megértési, bírálati technikái - Hagené Sipos Erika
  • 5. Az újságíró trükkjei és védekezés - Hagené Sipos Erika
  • 6. Riport, interjú készítése - Hagené Sipos Erika
  • ...
  • 7. Riport, interjú készítése - Hagené Sipos Erika
  • 8. Riport, interjú készítése - Hagené Sipos Erika
  • 9. Riport, interjú készítése - Hagené Sipos Erika
  • 10. Riport, interjú készítése - Hagené Sipos Erika

Seminars

  • 1. Viselkedéskultúra és megjelenés a médiában, elsősorban a televízióban - Hagené Sipos Erika
  • 2. Öltözködés. Lámpaláz. Baki. Amit kerülni kell... - Hagené Sipos Erika
  • 3. A sajtó érdeklődésének felkeltése programunk iránt. - Hagené Sipos Erika
  • 4. Milyen adatokkal segíthetjük az újságíró munkáját? - Hagené Sipos Erika
  • 5. A társadalom, a betegek felé alkalmazható kommunikációs eszközök - Hagené Sipos Erika
  • 6. A társadalom, a betegek felé alkalmazható kommunikációs eszközök - Hagené Sipos Erika

Reading material

Obligatory literature

A félév során leadott előadásoknak megfelelő témakörök a NEPTUN-on megtalálhatóak.

Literature developed by the Department

A félév során leadott előadásoknak megfelelő témakörök a NEPTUN-on megtalálhatóak.

Notes

A félév során leadott előadásoknak megfelelő témakörök a NEPTUN-on megtalálhatóak.

Recommended literature

Németh Erzsébet: Az orvosi közszereplés. In: Pilling János (szerk.): Orvosi kommunikáció, Medicina Könyvkiadó Zrt, Budapest, 2008, 407-429. oldal

Németh Erzsébet: Közszereplés. A társadalmi szintű kommunikáció kézikönyve, Osiris Kiadó, Budapest 2006

Pikó Bettina: Népegészségügyi programok kommunikációja. In: Pilling János (szerk.): Orvosi kommunikáció, Medicina Könyvkiadó, Budapest, 2004, XXII. fejezet 479-520.oldal

Claudia Mast: Az újságírás ábécéje. Bevezetés a szerkesztőségi munkába, Greger-Delacroisz Kiadó, 2002

Cialdini, B. R.: A befolyásolás lélektana, Hét Szabad Művészeti Kiadó, Budapest 1999

Hidasi Judit: Interkulturális kommunikáció, Scolar Kiadó, Budapest 2004

Bajomi-Lázár Péter: Manipulál-e a média? Médiakutató, 2006 nyár

Császi Lajos: Az egészségnevelés reprezentációja a médiában, Médiakutató, 2004 tél

Conditions for acceptance of the semester

Félévközi elméleti (írásbeli) dolgozat és a gyakorlatok, szemináriumi feladatok teljesítése. A kurzus abban az esetben kerül elfogadásra, amennyiben a megírt dolgozat eredménye nagyobb, vagy egyenlő, mint 60,1%.

A félév elfogadásának kritériumai: részvétel az órák legalább 75%-án; sikeres vizsga.

Mid-term exams

Félévközi órai feladatok teljesítése.

Making up for missed classes

Pótlásra egyéni megbeszélés, egyeztetés alapján van lehetőség.

Exam topics/questions

A félév során leadott előadásoknak megfelelő témakörök a NEPTUN-on megtalálhatóak.

Examiners

Instructor / tutor of practices and seminars

  • Hagené Sipos Erika