Data
Official data in SubjectManager for the following academic year: 2024-2025
Course director
Botz Lajos
egyetemi tanár,
Department of Pharmaceutics and University Pharmacy
Number of hours/semester
Lectures: 12 hours
Practices: 10 hours
Seminars: 6 hours
Total of: 28 hours
Subject data
- Code of subject: OGF-GYK-T
- 2 Credit
- Gyógyszerész
- Fakultatív module
- Őszi
haven't
Course headcount limitations
min. 5 people – max. 15 people
Topic
A hallgatók felkészítése az egészségkommunikáció egyik leghatékonyabb eszközének, a médiának az alkalmazására. Ismerjék meg a médiumok működési mechanizmusát, legyenek eszközeik annak elérésére, hogy a sajtó partnerük legyen.
Sajátítsák el a sajtómegjelenés alapelveit.
Lectures
- 1. Tömegkommunikáció. Manipulál-e a média? Médiahatás Interneten, nyomtatott és elektronikus felületen, sajtóban. - Hagené Sipos Erika
- 2. A tájékoztatást, módszerválasztást befolyásoló tényezők. Célcsoport. Befogadás. - Hagené Sipos Erika
- 3. Cikkek, hírek online felületen. A cikkírás szabályai. 5 másodperces szabály! - Hagené Sipos Erika
- 4. Médiaműfajok (hír, tudósítás, riport, interjú). Próbainterjúk készítése. - Hagené Sipos Erika
- 5. Milyen tulajdonságokkal rendelkezzen egy gyógyszerész? Bizalom. Kegyes hazugság. Hazug mozdulatok. - Hagené Sipos Erika
- 6. Az etikus betegellátás. Milyen marketing eszközei vannak egy gyógyszerésznek? - Hagené Sipos Erika
- 7. Médiapiac. Szponzorálás, mint közvetett reklám. CSR. Az on-line felület reklámeszközei Pull és Push marketing. - Hagené Sipos Erika
- 8. Gyógyszerreklám pszichológiai alapjai. Verbális manipulációs technikák a reklámban. Reklámköltség-határ a csillagos ég. Televíziós nézettség mérése. - Hagené Sipos Erika
- 9. Szelektálási elvek. Hírválasztás, hírérték. - Hagené Sipos Erika
- 10. Gyógyszerész online felületen. Közösségi média Facebook, Instagram... - Hagené Sipos Erika
- 11. Meghívó és sajtótájékoztató - Hagené Sipos Erika
- 12. A drón és használatának szabályai - Hagené Sipos Erika
Practices
- 1. Az online felület, rádió és a tv jellemzői - Hagené Sipos Erika
- 2. Előkészületek, felvétel. Médiaelemzés - Hagené Sipos Erika
- 3. Egészségnevelő cikk prezentációk, értékelések - Hagené Sipos Erika
- 4. A vitapartner, más véleménnyel rendelkező személy megértési, bírálati technikái - Hagené Sipos Erika
- 5. Az újságíró trükkjei és védekezés - Hagené Sipos Erika
- 6. Riport, interjú készítése - Hagené Sipos Erika
...
- 7. Riport, interjú készítése - Hagené Sipos Erika
- 8. Riport, interjú készítése - Hagené Sipos Erika
- 9. Riport, interjú készítése - Hagené Sipos Erika
- 10. Riport, interjú készítése - Hagené Sipos Erika
Seminars
- 1. Viselkedéskultúra és megjelenés a médiában, elsősorban a televízióban - Hagené Sipos Erika
- 2. Öltözködés. Lámpaláz. Baki. Amit kerülni kell... - Hagené Sipos Erika
- 3. A sajtó érdeklődésének felkeltése programunk iránt. - Hagené Sipos Erika
- 4. Milyen adatokkal segíthetjük az újságíró munkáját? - Hagené Sipos Erika
- 5. A társadalom, a betegek felé alkalmazható kommunikációs eszközök - Hagené Sipos Erika
- 6. A társadalom, a betegek felé alkalmazható kommunikációs eszközök - Hagené Sipos Erika
Reading material
Obligatory literature
A félév során leadott előadásoknak megfelelő témakörök a NEPTUN-on megtalálhatóak.
Literature developed by the Department
A félév során leadott előadásoknak megfelelő témakörök a NEPTUN-on megtalálhatóak.
Notes
A félév során leadott előadásoknak megfelelő témakörök a NEPTUN-on megtalálhatóak.
Recommended literature
Németh Erzsébet: Az orvosi közszereplés. In: Pilling János (szerk.): Orvosi kommunikáció, Medicina Könyvkiadó Zrt, Budapest, 2008, 407-429. oldal
Németh Erzsébet: Közszereplés. A társadalmi szintű kommunikáció kézikönyve, Osiris Kiadó, Budapest 2006
Pikó Bettina: Népegészségügyi programok kommunikációja. In: Pilling János (szerk.): Orvosi kommunikáció, Medicina Könyvkiadó, Budapest, 2004, XXII. fejezet 479-520.oldal
Claudia Mast: Az újságírás ábécéje. Bevezetés a szerkesztőségi munkába, Greger-Delacroisz Kiadó, 2002
Cialdini, B. R.: A befolyásolás lélektana, Hét Szabad Művészeti Kiadó, Budapest 1999
Hidasi Judit: Interkulturális kommunikáció, Scolar Kiadó, Budapest 2004
Bajomi-Lázár Péter: Manipulál-e a média? Médiakutató, 2006 nyár
Császi Lajos: Az egészségnevelés reprezentációja a médiában, Médiakutató, 2004 tél
Conditions for acceptance of the semester
Félévközi elméleti (írásbeli) dolgozat és a gyakorlatok, szemináriumi feladatok teljesítése. A kurzus abban az esetben kerül elfogadásra, amennyiben a megírt dolgozat eredménye nagyobb, vagy egyenlő, mint 60,1%.
A félév elfogadásának kritériumai: részvétel az órák legalább 75%-án; sikeres vizsga.
Mid-term exams
Félévközi órai feladatok teljesítése.
Making up for missed classes
Pótlásra egyéni megbeszélés, egyeztetés alapján van lehetőség.
Exam topics/questions
A félév során leadott előadásoknak megfelelő témakörök a NEPTUN-on megtalálhatóak.
Examiners
Instructor / tutor of practices and seminars
- Hagené Sipos Erika