„Segítséget nyújthatok a többi évfolyamnak is mint diák, miközben betekinthetek az egyetem oktatói oldalába” – fejtette ki Ángyán Virág, akinek demonstrátori diákköri teljesítményét a Demonstrátori Diákkör április 16-i, a PTE ÁOK új elméleti tömbjében tartott tavaszi közgyűlésén ismerték el. Ugyanitt mentorálásáért elismerést vehetett át dr. Farkas Ágnes egyetemi docens, a PTE GYTK Farmakognóziai Intézetének munkatársa.
Kovács Hanga írása
A Demonstrátori Diákkör 2015-ben alakult meg és azóta 1020 hallgató csatlakozott hozzá, idén 189 fő vett részt a programban. A különböző intézetekben és klinikákon több mint 300-an végeznek demonstrátori munkát a hallgatók közül.
A demonstrátori munka elmélyíti a tanulmányokat az ismétlés és megerősítés által, de a tanár számára is hasznos az órák előkészítésében, levezetésében és értékelésében, illetve motiváló a tanított diákok számára. A Tudományos Diákköri Konferenciához hasonlóan lehetőséget nyújt egy-egy tantárgy mélyebb áttekintésére, de a tantárggyal foglalkozó oktatógárda megismerésére és a didaktikai gondolkodás megismerésére is.
A díjazás a demonstrátori munka keretében teljesített kreditek száma, az aktív demonstrátori félévek száma és a kötelezettségeken túli diákköri tevékenységek alapján zajlott, a magyar, az angol és a német hallgatók körében egyaránt.
Demonstrátori diákköri tevékenységével a III. helyezést érte el Ángyán Virág Diána negyedéves pécsi gyógyszerészhallgató, aki már a harmadik szemeszterét tölti demonstrátorként a Farmakobotanika gyakorlatokon. Munkája nagy segítséget jelent a tanárok és a hallgatók számára, miközben ő maga is betekinthet az egyetem oktatói oldalába.
„A demonstrátorkodás egyfajta híd a hallgatók, a tanárok és az oktatás között. Nagy segítséget jelent a diákoknak az, ha egy korban hozzájuk közelebbi személy oktatja őket, ezáltal könnyebben kiépül a bizalom, és kötetlenebb formában zajlik az óra. Saját előadói készségeim is sokat fejlődtek, amiket konferenciákon is tudok majd hasznosítani” – fogalmazott.
Azt is elmondta, hogy részt vett a Tudományos Diákköri Konferencián, ahol szintén nagy előnyt jelentett demonstrátori szerepköre. Témavezetőjével sokkal gyakrabban tudott találkozni, gyorsabban és zökkenőmentesebben tudtak haladni a feladatokkal, illetve az együttműködés is könnyebben ment. Hozzátette még, hogy a külföldi hallgatókkal is lehetősége volt kapcsolatot tartani, fejlesztve ezáltal nyelvtudását.
„Úgy gondolom, hogy a demonstrátori mozgalomba bekapcsolódással minden érintett csak nyerhet” – fogalmazta meg dr. Farkas Ágnes, a Farmakognóziai Intézet egyetemi docense, Ángyán Virág mentora, aki e tevékenységéért Kiváló mentor díjat vehetett át az áprilisi ünnepi közgyűlésen.
„A demonstrátorként tevékenykedő hallgatók az oktató munkába bepillantást nyerve magasabb szintre emelhetik a korábban megszerzett tudásukat, fejleszthetik előadói készségüket és kreativitásukat. Nekünk, oktatóknak pedig nagy segítséget jelent, hogy demonstrátoraink részt vesznek az oktatási tevékenységek előkészítésében, szervezésében és lebonyolításában egyaránt. Friss szemléletmódjukkal, az online világban való jártasságukkal, újító ötleteikkel hozzájárulnak a tudásanyag átadásának és elsajátításának élvezetesebbé és hallgatóbaráttá tételéhez.” – nyilatkozta.
A Demonstrátori Diákkör lehetőséget ad a hallgatóknak és a tanároknak egyaránt a zökkenőmentesebb közös munkára, egymás megismerésére kötetlenebb tanórák keretein belül, miközben önmaguk is szakmailag fejlődnek. Az áprilisi Demonstrátori Diákkör kitüntetettjei és fotói ide kattintva láthatók.